PVDA zet met krijttekeningen onze corona-helden in de bloemetjes

Leden van PVDA Sint-Niklaas hebben op verscheidene plaatsen in de stad krijttekeningen aangebracht. Daarmee eren ze werknemers van verschillende sectoren die tijdens de coronacrisis het beste van zichzelf blijven geven.

De krijters van PVDA gingen langs bij de vakbonden (zowel ABVV in de Vermorgenstraat als ACV op het Hendrik Heymanplein), de mutualiteiten (zowel Bond Moyson als de CM), de NMBS (station), De Lijn (stationsplein), De Post (Driekongingenstraat), de Brandweer (Nijverheidsstraat), CAW / JAC Oost-Vlaanderen (Gasmeterstraat) en AZ Nikolaas (beide ingangen).

“Onze leden wilden iets terugdoen voor de helden die nu ons land doen draaien. Gewoon eens vriendelijk ‘bedankt’ zeggen. En dat klein gebaar wordt blijkbaar heel erg op prijs gesteld. We kregen al veel reacties, ook tijdens de actie van de omstaanders”, zegt Chris Wauman, voorzitter PVDA Sint-Niklaas. “Wij zullen onze échte helden niet vergeten. Vandaag niet en ook niet na deze crisis!”

Wenskaarten voor de zorg

Eerder schreven leden van PVDA Sint-Niklaas ook al wenskaarten om het personeel van wzc De Spoele, wzc Het Lindehof, 't Hoog Huis (het wzc van het psychiatrisch centrum Sint-Hieronymus), Vesta (de instelling voor mensen met een beperking) en het Psychiatrisch Verzorgingstehuis van Sint-Lucia te bedanken en de bewoners een hart onder de riem te steken.