PVDA schenkt karrevracht verzorgingsproducten aan armoedeverenigingen

SINT-NIKLAAS – De voorbij weken zamelde PVDA Sint-Niklaas verzorgingsproducten voor armoedeorganisaties in het Waasland in.  “Vandaag konden we een karrevracht aan verzorgingsproducten schenken aan de Springplank.  Op die manier krijgen mensen in armoede ook de kans om zich goed te verzorgen tijdens de feestdagen”, zegt Debby Burssens van het PVDA-actiecentrum De Werf.

Met ‘De Winter van Solidariteit’ organiseert de PVDA elke winter inzamelacties voor mensen in armoede.  En dat is – letterlijk – broodnodig.  “De voedselprijzen zijn enorm gestegen”, zegt Debby Burssens van PVDA-actiecentrum De Werf, “daarom hebben steeds meer mensen het moeilijk om verzorgingsproducten te kopen.”  Het actiecentrum zamelde shampoo, deo’s, tandpasta, tandenborstels en dergelijke in voor de voedselondersteuning in Sint-Niklaas.

De stijgende prijzen hebben een impact op iedereen.  “Maar gelukkig blijft de solidariteit onder mensen groot.  Zo kunnen we vandaag een karrevracht aan verzorgingsproducten wegschenken.  Vaak kunnen mensen in armoede zich dergelijke producten niet veroorloven.  Dankzij de steun van velen kunnen ze zichzelf eens goed verwennen tijdens de feestdagen”.

Inzamelactie verzorgingsproducten Sint-Niklaas dec 2023

Actiecentrum De Werf gaat elk jaar opnieuw in overleg met de armoedeorganisaties om te luisteren naar de noden.  Debby Burssens: “Het is dankzij de vele vrijwilligers dat we ons steentje kunnen bijdragen.  We kaarten natuurlijk ook de structurele oorzaken van de stijgende armoede aan.  Zo spreekt de nieuwe Armoedebarometer van opvallend meer werkende tweeverdieners die in armoede leven.  Bij daklozen zien we een stijging van het aantal alleenstaande mama’s en kinderen.  Maar als je zoveel solidariteit ervaart, dan is er ook een zonnestraal van hoop en die kunnen we in deze donkere dagen goed gebruiken.”

Wil je ook dat het stadsbestuur meer inspanningen levert om de armoede aan te pakken?

Teken en deel onze petitie

Petitie: Pak de armoede aan in Sint-Niklaas!