PVDA overhandigt 160 mondmaskers aan VLOS en honderdtal wenskaarten aan wzc Lindehof in Belsele

Mensen zonder papieren zijn een vergeten groep tijdens deze coronacrisis. Toen de PVDA de oproep van VLOS zag zijn onze vrijwilligers meteen aan de slag gegaan en op dinsdag 12 mei heeft voorzitter Chris Wauman 160 zelfgemaakte mondmaskers overhandigd. Daarnaast is de PVDA op woensdag 13 mei een honderdtal wenskaarten en kindertekeningen gaan afgeven aan wzc Lindehof.

Dinsdag 12 mei hebben Chris Wauman, voorzitter PVDA Sint-Niklaas, en Hong Thi Ha, een van de stiksters, 160 maskers overhandigd aan VLOS, die zeer blij waren met deze welgekomen gift. Tot nu toe hadden ze immers nog geen mondmaskers ontvangen vanuit de overheid.

“Om de veiligheid van zowel zijn vrijwilligers als de mensen zonder papieren te garanderen had VLOS opgeroepen om mondmaskers te schenken. Onze vrijwilligers zijn meteen aan de slag gegaan en hebben 160 mondmaskers gemaakt in verschillende maten: large, medium en zelfs mondmaskers specifiek voor kinderen.” legt Chris Wauman uit. “We zijn blij dat we op deze manier zowel de mensen zonder papieren als de vele vrijwilligers van VLOS een beetje kunnen helpen.”

Ter plaatse gaf de vrijwilligster van VLOS aan dat ze nog meer mondmaskers konden gebruiken. Op de corona-commissie vorige woensdag bevestigde schepen Heyrman op vraag van PVDA-raadslid Jef Maes dat het stadsbestuur ook nog 500 mondmaskers aan VLOS zal bezorgen van zodra de bestelling van de stad is toegekomen.

De PVDA is blij dat de mensen zonder papieren niet in de kou blijven staan en hoopt dat gelijkaardige specifieke initiatieven zullen genomen voor de andere kwetsbare groepen in onze stad.

Wenskaarten voor wzc Lindehof

Woensdag 13 mei zijn PVDA-raadslid Jef Maes en Jan Van Meirvenne een hondertal wenskaarten en kindertekeningen gaan afgeven bij wzc Lindehof. Hiermee willen onze vrijwilligers de bewoners én het personeel een hart onder de riem steken in deze moeilijke tijd.

Koen De Gendt, medewerker van wzc Lindehof, die de kaarten in ontvangst nam, kon ons alvast meedelen dat wzc Lindehof corona vrij is en ze zich voorbereiden om binnenkort opnieuw bezoek te ontvangen.

“Het zorgpersoneel verdient meer dan applaus. Ze verdienen betere loon- en arbeidsomstandigheden en er moet dringend meer personeel worden aangeworven om de werkdruk de verlagen en de tijd te geven voor een meer kwaliteitsvolle zorg.” stelt Jef Maes. “Onze vertegenwoordigers nemen op alle bestuursniveaus initiatieven in die zin.”