PVDA maakt Wase kandidaten bekend op nieuwjaarsreceptie

Op een druk bijgewoonde nieuwjaarsreceptie in ’t Bau-Huis maakte de PVDA de acht Wase kandidaten bekend voor de verkiezingen op 9 juni.  De 300 aanwezigen konden ook genieten van gratis pannenkoeken voor Maria-Lichtmis, een Marokaanse theetent, een geweldig optreden van Maanzaad en de afrobeats van DJ Class.

De federale lijsttrekker Robin Tonniau en de nummer twee voor het Vlaams Parlement, Debby Burssens, openden de avond.  Robin Tonniau: “Ons land is een belastingparadijs voor multinationals en multimiljonairs, maar het is een fiscale hel voor de werkende mensen.  En daar gaan wij iets aan veranderen!  En dat hebben we ook al gedaan, in Zelzate bijvoorbeeld: de multinationals iets meer laten bijdragen om de belastingen voor de burgers en kleine zelfstandigen te verlagen.  Van een eerlijke taxshift gesproken.”  Debby Burssens: “De PVDA kiest de kant van de jongeren, van de werkende klasse, van de kleine zelfstandigen en van iedereen die een andere samenleving wil.  Wij staan altijd aan jouw kant!  Wij luisteren naar jullie.  Wij leven mee met jullie.  En jullie kunnen echt op ons rekenen: wij steken onze handen uit de mouwen.  Voor jullie, voor onze planeet, voor de dieren, voor alle kinderen die – ook al kunnen ze heel veel lawaai maken, nog niet kunnen opkomen voor hun toekomst.” Ook Europees lijstrekker Rudi Kennes presenteerde zichzelf aan het Wase publiek.

Acht Wase kandidaten voor de federale en Vlaamse verkiezingen op 9 juni

Chris Wauman, voorzitter van PVDA Waasland, maakte vervolgens trots de acht Wase kandidaten bekend die zich op 9 juni verkiesbaar stellen:

Vlaams Parlement
  • Tweede plaats:  Debby Burssens (Sint-Niklaas).  Coördinator van het actiecentrum De Werf van PVDA Sint-Niklaas en activist voor Palestina, het klimaat, vrouwenrechten, kinderopvang en tegen racisme.  Vanuit deze verkiesbare plaats kan Debby het allereerste PVDA-parlementslid worden uit het Waasland.
  • 4e opvolger:  Klaar Van Bossuyt (Stekene).  Klaar is een syndicalist van het ACV en actief in de Zorg en Welzijnssector als maatschappelijk werker.
  • 10e opvolger:  Helga Collyn (Sint-Niklaas).  Helga is een echte wereldburger die zich thuis voelt in het Waasland, Cuba en Palestina.  Ze zet zich in als voogd voor minderjarige vluchtelingen zonder ouders, is medeoprichter van het wijkgezondheidscentrum De Vlier, actrice bij de cabaretgroep “Awaal Nem” en organisator van de “Geefpleinen”.
  • 16e opvolger (lijstduwer):  Ronny Van Der Kelen (Sint-Niklaas).  Gewezen chemiearbeider bij Lanxess, syndicalist van de Algemene Centrale – ABVV en de werlfleider van ons actiecentrum De Werf in Sint-Niklaas.
Federaal Parlement
  • Zesde plaats:  Chris Wauman (Sint-Niklaas).  Gemeenteraadslid in Sint-Niklaas, burgerlijk ingenieur en syndicalist voor BBTK-ABVV bij AG Insurance.
  • 18e plaats:  Jef Maes (Sint-Niklaas).  Voormalig PVDA-gemeenteraadslid in Sint-Niklaas, filmmaker, scheidsrechter bij het jeugdvoetbal en een van de trekkers van het actiecomité Asbeststort Dicht!
  • 6e opvolger:  Pieter Serverius (Sint-Niklaas).  Syndicalist bij ACV, vrachtwagenchauffeur, actief bij Critical Mass Sint-Niklaas en klimaatactivist.
  • 7e opvolger:  Lydia Bruggeman (Temse).  Syndicalist van het ABVV in hart en nieren en voorzitter van PVDA Temse-Kruibeke-Beveren.

Debby en Robin - nieuwjaarsreceptie Waasland