Diftar = Diefstal, teken de petitie!

JA! Voor minder afval
NEE! Aan het Dieftar systeem

De gewone man moet niet meer betalen, maar de vervuilende verpakkingsindustrie wel!

Op 1 juli 2019 wil het stadsbestuur van Sint-Niklaas onze vuilzak vervangen door een container. DIFTAR vertrekt van het principe ‘de vervuiler betaalt’. Dat betekent dat wie meer huisvuil heeft ook meer gaat betalen. De rekening wordt opnieuw doorgeschoven naar de gewone man, zoals ook met elektriciteit en water.

• DIFTAR is een onrechtvaardige vlaktaks die geen rekening houdt met inkomen, grootte van het gezin e.d.
  • Waar DIFTAR is ingevoerd (bv. Lokeren, Turnhout...) kost huisvuilophaling 2 à 3 keer meer dan nu. Je betaalt voor je container, per keer, per kilo en voor een slot. Dit is een ASOCIAALSYSTEEM. Vandaag wordt er veel winst gemaakt op afval. Afval is een grondstof. Het afval moet bij de bron aangepakt worden!
Deze actie werd al door 96 mensen ondertekend.

Teken jij ook?

Velden met een * zijn verplicht.

Door deze petitie te ondertekenen verklaar je je akkoord dat de PVDA de door jou verstrekte gegevens bijhoudt om je naargelang je interesses op de hoogte te houden van standpunten en activiteiten van de PVDA. Je kunt die gegevens opvragen, laten verbeteren en laten verwijderen. Dat kan per e-mail naar pvda@pvda.be, of per brief naar PVDA, M. Lemonnierlaan 171, 1000 Brussel. Als je vindt dat we je persoonsgegevens op een onrechtmatige manier verwerkt hebben, kun je een klacht indienen bij de Privacycommissie. Meer over het privacybeleid van de PVDA: www.pvda.be/privacy.