Sint-Niklaas asbestvrij, asbeststort dicht

Dagelijks worden er in Sint-Niklaas tonnen asbest gestort op de terreinen van SVK in de Langhalsbeekstraat. Dit stort ligt aan de rand van de stadskern, vlak bij huizen. De volksgezondheid loopt gevaar. Een groot deel van die camions rijdt door de stad, via het Westerplein naar de weegbrug van SVK. Wij eisen de onmiddellijke sluiting van het asbeststort.

Niet alleen Sint-Niklaas, maar heel Vlaanderen zit met een asbestprobleem. Asbest zit verwerkt in vele huizen, stallen en tuinen. De bewoners moeten die onder deskundige begeleiding gratis kunnen verwijderen. Sanering moet gebeuren op kosten van de producenten, de asbestlobby. Zij zijn verantwoordelijk. Wij willen dat Vlaanderen asbestvrij is tegen 2024 net zoals Nederland.

Mijn gegevens

Je gegevens worden opgenomen in de databank van de PVDA om je, naargelang je interesses, op de hoogte te houden van de publicaties en activiteiten van de PVDA.  Ze worden niet doorgegeven aan derden. Je kan ze opvragen, laten verbeteren of verwijderen per mail of brief naar pvda@pvda.be of PVDA, M. Lemonnierlaan 171, 1000 Brussel. We contacteren of informeren je enkel als je daar, door éen van de opties aan te klikken, toestemming voor geeft. Meer weten over het privacybeleid van de PVDA.