De Vlier wint de Harteklop !!

Wijkgezondheidscentrum De Vlier wint de Harteklop 2016!!
Op zaterdag 21 januari reikte de PVDA Waasland de tweede Harteklop Prijs uit op zijn Nieuwjaarsreceptie. Drie initiatieven, allemaal hoopvolle projecten die de solidariteit in onze regio versterken, waren genomineerd: Wijkgezondheidscentrum De Vlier omwille van de jarenlange inzet voor kwalitatieve en betaalbare gezondheidszorg, vzw Westerbuurt Herleeft voor haar intensieve buurtwerken en de BBTK-Delegatie van Delhaize Sint-Niklaas voor haar strijd voor een betere personeelsbezetting.
Het publiek bepaalde via een online stemming wie de prijs won en Wijkgezondheidscentrum De Vlier kwam als winnaar uit de bus.
Tom De Meester, provinciaal voorzitter van de PVDA, die de trofee, een glazen ereteken, overhandigde, feliciteerde de winnaars maar ook de andere projecten omwille van hun positief engagement. De bomvolle zaal van het Volkshuis juichte de winnaars fel toe.
Namens De Vlier bedankte coördinator Veerle Van Helsland voor de steun en de erkenning van hun sociaal project dat gegroeid is van 400 naar meer dan 4.000 patiënten. Ze had ook een primeur voor de aanwezigen. Vanaf half maart zal er ook een tandartsenpraktijk actief zijn binnen de Vlier, zodat er ook voor de patiënten van de Vlier een toegankelijke en betaalbare tandverzorging kan aangeboden worden.

Een stukje van de speech van Veerle Van Helsland vind je hier: